Online training voor zorgprofessionals om ondernemende vaardigheden te ontwikkelen, gericht op proactief handelen, persoonlijk leiderschap en communicatie in de veranderende zorg.
De gezondheidszorg verandert in een snel tempo. Ook je rol als zorgprofessional verandert. Zo ben je niet alleen zorgverlener, maar ook expert en coach. Waar het kan doet de cliënt het zoveel mogelijk zelf, met hulp van zijn of haar omgeving. Zelf verantwoordelijk zijn voor je gezondheid wordt steeds belangrijker. En in plaats van ‘zorgen voor’ is het steeds meer ‘zorgen dat’. Dit betekent ook dat niet het protocol, maar de behoefte van de cliënt leidend is. Vanuit je eigen kracht en vakmanschap handelen. Goed luisteren naar de patiënt, doorvragen en kritisch kunnen zijn op je eigen handelen. Waar heeft de patiënt behoefte aan en wie of wat heb ik daarvoor nodig?
Dit alles vraagt om andere vaardigheden, met een mooi woord noemen we dit ondernemende vaardigheden. Proactief zijn, handelen vanuit persoonlijk leiderschap en goed kunnen communiceren. Vaardigheden die je ook helpen om grip en controle te houden op je eigen functie en loopbaan. Want hoe sta je nu in je werk? En hoe zie je dit de komende jaren voor je? In deze training leren we je wat deze ondernemende vaardigheden inhouden en hoe je hiermee in je kracht komt te staan.
Opslaan in je bladwijzersVoor wie
Zorgprofessionals uit alle sectoren, van cure tot care.
De training is geschikt voor zowel ZZP’ers in de zorg als zorgprofessionals die in dienst zijn bij een zorgorganisatie. Als ZZP’er ben je in feite ondernemer van je eigen bedrijf, hier zal in de training dan ook meer nadruk op liggen. Ben je in dienst binnen een organisatie? Dan ligt de focus op ondernemend gedrag op de werkvloer.
Niveau en gewenste voorkennis
Geen specifieke vooropleiding nodig
Wat wordt er behandeld
De online training ‘Ondernemende vaardigheden voor zorgprofessionals’ heeft tot doel medewerkers die dicht bij de cliënt staan, te laten ervaren wat het betekent om een ondernemende zorgprofessional te zijn. Maar ook te leren hoe dit direct toe te passen in de praktijk. De opzet van de training is interactief, met als belangrijke vraag: hoe kan ik dit morgen in mijn werk toepassen?
Na een aantal weken volgt een online reflectiemoment met de deelnemers: is het gelukt om met het geleerde aan de slag te gaan in de praktijk? Waar liep je tegenaan?
De online training heeft een drietal pijlers:
Doelstelling
Na de training:
Hoeveel tijd heb je nodig