Heb je vragen? We helpen je verder!

Heb je nog vragen over Zorgscholing? Of wil je weten hoe bepaalde dingen in zijn werk gaan? Hieronder vind je de veelgestelde vragen, ook specifiek voor cursisten, trainers en organisaties. Staat je vraag er niet tussen of kom je er toch niet uit? Neem dan contact met ons op. We horen graag van je!

Voor cursisten

Kan ik mij direct inschrijven voor een training?

>

Inschrijven kan alleen via www.zorgscholing.nl. Op de informatiepagina van iedere cursus staat een inschrijfknop; hiermee kun je jezelf inschrijven. Jouw inschrijving is definitief als je de iDeal betaling hebt afgerond. In het geval van een overschrijving geldt het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van Zorgscholing. 

Wanneer is mijn inschrijving definitief?

>

Jouw inschrijving is definitief als je de iDeal betaling hebt afgerond. In het geval van een overschrijving geldt het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van Zorgscholing. 

Gaat de cursus door?

>

Vrijwel al onze trainingen gaan door. Wij informeren je tijdig in het geval een cursus geannuleerd wordt (tenzij er sprake is van overmacht). Als je geen tegenbericht ontvangt mag je er vanuit gaan dat de training doorgaat. 

Ik heb geen KVK-nummer, kan ik me toch inschrijven?

>

Ja, dat kan. Het invullen van een KVK-nummer is niet verplicht, je kunt dit veld gewoon overslaan.

Ik heb me ingeschreven en betaald maar wil of kan (bijvoorbeeld door een calamiteit, ziekte of werk) nu toch niet deelnemen. Wat nu?

>

Zodra jouw inschrijving definitief is heb je 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd geldt niet als jouw cursus binnen 4 weken begint of als het om een e-learning gaat.

Als je gebruik wilt maken van de bedenktijd kun je ons mailen om jouw deelname te annuleren of te verzetten. Als je annuleert krijg je het betaalde inschrijfgeld terug.

Als je na verstrijken van de bedenktijd om welke reden dan ook, niet deelneemt (of kunt deelnemen) aan een opleiding, cursus of workshop waarvoor je je hebt ingeschreven ontvang je het betaalde inschrijfgeld niet terug.

Het is meestal ook niet mogelijk om, zonder extra kosten, een gemiste opleiding, cursus of workshop op een later tijdstip in te halen.

Bij jouw aanmelding ben je akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden, hierin staat omschreven welke regels wij hanteren t.a.v. uitschrijvingen. Onze algemene voorwaarden vind je hier.

Hoe zit het met BTW/Belasting?

>

Bewaar jouw factuur goed als je als zelfstandige werkt. De kosten voor een nascholing kun je opvoeren als bedrijfskosten. Vraag jouw boekhouder om advies.  

Is Zorgscholing CRKBO-gecertificeerd?

>

Ja, Zorgscholing is een CRKBO gecertificeerde instelling. 

Hebben jullie een nieuwsbrief?

>

Jazeker, als jij onze nieuwsbrief wilt ontvangen kun je jezelf abonneren via deze link. 

Onze nieuwsbrief wordt verzonden aan klanten en andere geïnteresseerden.    

Wil je onze nieuwsbrief niet meer ontvangen?

>

Onderaan de nieuwsbrief staat een link waarmee je jezelf kunt afmelden. Als je hierop klikt ontvang je onze nieuwsbrief niet meer.  

Ik wil een opleiding tot verzorgende IG volgen, kan ik daarvoor bij Zorgscholing terecht?

>

Zorgscholing verzorgt bij- en nascholingen. Bij Zorgscholing kun je geen opleiding tot helpende, verzorgende (IG) of verpleegkundige volgen. Neem contact op met een MBO- of HBO-opleiding bij jou in de buurt als je een diploma op MBO niveau 2 - 3 of 4 of HBO wilt halen.

Ik wil het diploma Helpende Plus/Helpende+ halen. Kan dat bij Zorgscholing?

>

Er bestaat geen officieel diploma Helpende Plus er is dus ook geen vaste afspraak wanneer je jezelf Helpende Plus mag noemen. Als Helpende kun je bij Zorgscholing onder andere terecht voor een medicatiecursus. Vraag voor je je inschrijft voor een cursus aan jouw opdrachtgever of werkgever wat jij moet leren/bij moet scholen om meer handelingen te mogen uitvoeren. 

Ik wil een MBO diploma halen om Helpende of Verzorgende te worden. Kan dat bij Zorgscholing?

>

Zorgscholing verzorgt bij- en nascholingen. Bij Zorgscholing kun je geen opleiding tot helpende, verzorgende (IG) of verpleegkundige volgen. Neem contact op met een MBO- of HBO-opleiding bij jou in de buurt als je een diploma op MBO niveau 2 - 3 of 4 of HBO wilt halen.

Hoe werkt het met accreditatiepunten?

>

Als je een geaccrediteerde cursus volgt verwerken wij of de docent de accreditatiepunten voor je in PE-online. Dit kunnen wij alleen doen als jij jouw inschrijfnummer van het kwaliteitsregister en eventueel jouw BIG-nummer aan ons door hebt gegeven. Dit kun je doen vanaf het moment van inschrijving tot uiterlijk één dag voor de datum waarop je de cursus gaat volgen. In de bevestigingsmail die je na inschrijving ontvangt staan de gegevens die je hebt ingevuld. Correcties/aanvullingen kun je tot uiterlijk één dag voor de cursus naar ons mailen via: info@zorgscholing.nl

Ik sta sinds kort ingeschreven in het kwaliteitsregister, kun je accreditatiepunten toevoegen van cursussen die ik voor mijn inschrijving heb gevolgd?

>

Dat is helaas niet mogelijk. De looptijd van het register begint op de dag dat je je hebt aangemeld en loopt door tot 5 jaar daarna. Wij kunnen geen accreditatiepunten toevoegen voor deelname aan cursussen die je voor de inschrijfdatum hebt gevolgd. Voor meer informatie of andere vragen kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met het accrediterende register, zij kunnen met je meekijken.   

Kan ik Zorgscholing bellen?

>

Wij vinden het prettiger als je ons mailt: info@zorgscholing.nl. Door vooral via mail te communiceren kunnen wij onze personeelskosten laag houden. Zo kunnen we onze cursussen tegen een scherp tarief aan blijven bieden. Vermeld jouw telefoonnummer bij jouw vraag, zodat we indien nodig telefonisch contact met je op kunnen nemen.

Ik heb een vraag over een cursus van Zorgscholing. Waar kan ik terecht?

>

We proberen alle informatie die jij nodig kunt hebben op onze website te vermelden. Stuur ons een mail als je het antwoord op jouw vraag niet kunt vinden op onze website, ons mailadres is: info@zorgscholing.nl. Als wij jouw vraag op papier hebben kunnen wij deze direct doorzetten naar degene die een antwoord kan geven op jouw vraag.

Hoe zit het met certificaten?

>

Zorgscholing verstrekt digitale certificaten. Alle Zorgscholing certificaten zijn online te verifiëren door middel van een QR-code. Je kunt dit certificaat eventueel uitprinten. Digitale certificaten voor bijeenkomsten zien er uit zoals het voorbeeld op deze pagina. Certificaten voor e-learning hebben een andere vormgeving. Certificaten voor bijeenkomsten zijn te controleren door het scannen van de QR-code. Bij twijfel over de echtheid kun je ons bellen of mailen: info@zorgscholing.nl

Wanneer krijg ik mijn certificaat?

>

Meestal ontvang je jouw digitale certificaat binnen 5 dagen na de cursusdatum. 

Jouw certificaat kan pas worden verstrekt als de docent door heeft gegeven welke deelnemers aanwezig zijn geweest. Docenten geven daarbij ook aan of welke stof/handelingen er op jouw certificaat mogen worden vermeld.    

Fraude/nepcertificaten

>

Het namaken van een certificaat (gebruik van naam/logo) is wettelijk verboden. In geval van certificaatfraude doen wij aangifte bij de politie en melding bij de inspectie.  

Accreditatiepunten

>

Accreditatiepunten worden door Zorgscholing of door de docent toegevoegd in PE-Online. Wij kunnen dit alleen doen als we over een inschrijfnummer van het kwaliteitsregister beschikken en (als je BIG-geregistreerd bent) een geldig BIG-registratienummer. In de bevestigingsmail die je na inschrijving ontvangt staan de gegevens die je hebt ingevuld. Correcties/aanvullingen kun je tot uiterlijk één dag voor de cursus naar ons mailen via: info@zorgscholing.nl. Accreditatiepunten zijn binnen 2 weken na deelname aan een cursus zichtbaar in PE-online.   

Ik weet niet of ik in het kwaliteitsregister van V&VN sta

>

Als je niet weet of je ingeschreven bent kun je dit navragen via registers@venvn.nl, of bellen naar (030) 291 90 50. Het Kwaliteitsregister V&VN is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur. 

ODA-punten

>

Voor sommige niet geaccrediteerde cursussen kun je ODA-punten bijschrijven in het kwaliteitsregister. Doorgaans kun je 1 punt per studiebelastingsuur toevoegen. 

ODA-punten kunnen alleen door de cursist zelf in PE-online worden toegevoegd. ODA staat voor Overige Deskundigheidsbevorderende Activiteiten. 

Wanneer krijg ik de factuur?

>

Jouw factuur wordt automatisch aangemaakt op het moment dat een inschrijving is afgerond. Je ontvangt een bevestigingsmail met daarin de link waarmee je jouw factuur kunt downloaden. De bevestigingsmail wordt verzonden naar het emailadres van de ingeschreven cursist. Als je geen bevestigingsmail hebt gekregen is het raadzaam om in de map 'ongewenste mail' of 'spam' te kijken. Als je ook daarin geen mail aantreft kun je ons mailen. Vaak is de oorzaak snel duidelijk en de oplossing snel te realiseren. Het helpt als je in de mail schrijft over welke cursus en welke cursist het gaat.  

Belasting vrijstelling/BTW

>

Zorgscholing is deels vrijgesteld van BTW. Wij zijn wettelijk verplicht om 21% BTW te berekenen over eventuele servicekosten. Deze staan vermeld op de factuur.  

Als je ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel kun je kosten voor na- of bijscholing vaak opvoeren als bedrijfskosten. Vraag jouw boekhouder om advies. 

Ik weet het KVK-nummer niet. Kan ik me toch al inschrijven?

>

Ja, dat kan. Je kunt de bedrijfsgegevens later aan laten vullen.  Als je het KVK-nummer niet weet kun je het eenvoudig opzoeken via Google (zoek op: KVK bedrijfsnaam) Het invullen van het KVK-nummer is niet verplicht bij inschrijving. Als je het KVK-nummer niet weet, maar wel een factuur op een bedrijfsnaam wilt hebben kun je het veld overslaan. Zodra je het nummer wel weet stuur je ons een mail met het nummer en de naam van de cursist. Met die gegevens kunnen wij het factuuradres voor je aanvullen.

Hoe bewaakt Zorgscholing de kwaliteit?

>

Alle cursussen en trainingen die door of m.m.v. Zorgscholing worden georganiseerd, worden geëvalueerd. We gebruiken de uitkomsten van evaluaties om onze kwaliteit op peil te houden. Waar nodig doen we aanpassingen om tot de gewenste kwaliteitsverbetering te komen. Uitkomsten van evaluaties worden geanonimiseerd met docenten gedeeld. Feedback van cursisten kan ook reden zijn om afscheid te nemen van docenten, locaties en onderwerpen.

Waar kan ik me melden als ik ontevreden ben?

>

Wij vinden het vervelend als je iets als niet prettig hebt ervaren en ontevreden bent. Wij stimuleren onze deelnemers hun ongenoegens altijd eerst te bespreken met de betrokken personen en brengen jullie indien nodig graag met elkaar in contact. Als jullie er samen niet uitkomen kun je dat kenbaar maken bij Zorgscholing, in onze klachtenregeling staat omschreven welke stappen je kunt zetten. Onze klachtenregeling vind je hier.

Wat gebeurt er als ik op mijn e-mailadres invul bij 'Ik heb interesse'?

>

We informeren je automatisch over nieuwe cursusdata als je jouw e-mailadres achterlaat in het veld 'Ik heb interesse'. In iedere mail die je ontvangt staat een mogelijkheid om je af te melden van deze service. 

Met wie worden mijn gegevens gedeeld?

>

Hoe wij met privacy omgaan staat omschreven in onze privacyverklaring. Je mag er vanuit gaan dat we alle gegevens die je via onze website invult met respect behandelen. We verstrekken alleen de hoogstnoodzakelijk gegevens aan andere partijen en doen dat alleen als het noodzakelijk is om de dienst te leveren die jij bij ons hebt afgenomen. Bijvoorbeeld; jouw naam, geboortedatum en geboorteplaats staan vermeld op de presentielijst die de docent ontvangt. Jouw BIG-nummer wordt alleen met de docent gecommuniceerd als deze de accreditatiepunten verwerkt. 

Inloggen e-learning – Hoeveel modules zijn het en hoeveel tijd kost dit?

>

Hoeveel tijd je nodig hebt om de modules te maken hangt af van de kennis die je al hebt.

We weten dat sommige deelnemers het spannend vinden om naar een ‘toetsdag’ te gaan. We kunnen je op dat vlak geruststellen. De sfeer is altijd ontspannen, je krijgt tijd om te oefenen en alle uitleg die je nodig hebt.

Je mag, maar hoeft niet alle e-learningmodules voor de toetsing te doorlopen. Begin met de moeilijkste onderwerpen, maak alleen de modules van handelingen die je zeker uit gaat voeren.  Als je niet alles af krijgt is dat geen ramp. Je kunt ook als je niet alles af hebt deelnemen aan de toetsdag. Je hebt een jaar toegang tot de modules, dus ook na de praktijkdag kun je de stof nog doornemen.

Inloggen zorgscholing – Hoe werkt dit?

>

Om gebruik te maken van de e-learningmodules ga je naar: https://zorgscholing.sdbleerplatform.nl

Inlognaam: het e-mailadres waarop je deze mail hebt ontvangen (kleine letters)

Wachtwoord: is weer ingesteld op welkom. Je moet dit de eerste keer (weer) aanpassen.


Wanneer je nog steeds niks ziet kun je onderstaande punten even checken:

-          Het beste kan je de e-learning maken op een pc/laptop (niet op een telefoon

-          De e-learning werkt het beste met Internet Explorer of Google Chrome (geen Safari van Apple)

-          Cookies die niet geaccepteerd zijn of privacy-instellingen op je computer

-          Een verouderde browser kan ook complicaties geven

-          Slechte internetverbinding, dan laden de modules niet of heel erg langzaam

-          Probeer het even op een ander apparaat of bij iemand anders op een ander netwerk.

Inloggen e-learning zorgvoorleren – Geen inloggegevens ontvangen

>

Wat vervelend dat de mail met inloggegevens jou niet bereikt heeft. En goed dat je contact opneemt! Als je onderstaande stappen volgt kun je binnen enkele minuten aan de slag met jouw e-learning.

 

Via deze pagina gaat kun je zelf een wachtwoord aanvragen: https://www.zorgvoorlerenacademie.nl/login

Klik op wachtwoord opnieuw instellen (onder de blauwe knop) of klik op deze link om direct naar de pagina te gaan: https://www.zorgvoorlerenacademie.nl/password/reset

Als je jouw emailadres invult ontvang je direct een link waarmee je in kunt loggen. 

 

Het is raadzaam om jouw spamfolder te controleren als je binnen enkele minuten geen mail in jouw inbox ontvangt.

Inloggen e-learningportaal SDB-groep – Geen inloggegevens ontvangen

>

Vervelend dat je niks ontvangen hebt. Heb je ook in de spam gekeken?

Wanneer je daar ook niks ontvangen hebt, kun je onderstaande stappen volgen.

Ga naar: https://www.sdbwebshop.nl/forgot-password

Je mag daar dan een nieuw wachtwoord aanvragen.

Bij de gebruikersnaam/e-mail vul je het mailadres in waarmee je hebt ingeschreven.

Problemen met het openen van de e-learning modules/ portfolio

>

Het kan aan meerdere dingen liggen, loop even de onderstaande stappen door om te kijken of er iets van toepassing is en hopelijk is het dan opgelost.

 

  • Het beste kan je de e-learning maken op een pc/laptop (niet op een telefoon)
  • De e-learning werkt het beste met Internet Explorer of Google Chrome (geen Safari van Apple)
  • Cookies die niet geaccepteerd zijn of privacy instellingen op je computer
  • Een verouderde browser kan ook complicaties geven
  • Slechte internet verbinding, dan laden de modules niet of heel erg langzaam
  • Probeer het op een ander apparaat of bij iemand anders op een ander netwerk

Geldigheidsduur e-learning

>

Als opleidingsinstituut bepalen wij de geldigheidsduur niet. Het beleid van een organisatie/ ZZP’er is leidend. Als dit beleid zegt dat epilepsie bijvoorbeeld niet herhaald hoeft te worden is het certificaat bij die instelling onbeperkt geldig. Als het beleid aangeeft dat de PEG sonde jaarlijks herhaald dient te worden is het dus daar 1 jaar geldig. Dat kan bij een andere organisatie dus ook weer anders zijn.

Ik wil op de hoogte gehouden worden van nieuwe data voor een cursus. Kan dat?

>

Je kan via de onderstaande link helemaal onderaan op de pagina je mail achter laten bij het kopje Meld je interesse. Je krijgt dan automatisch een mail wanneer er weer een nieuwe datum gepland is.

Ik ben Helpende, maar nog geen Helpende +. Mag ik deelnemen?

>

Je mag wel deelnemen aan een bijscholing maar wanneer je nog niet officieel een helpende + opleiding hebt dan blijf je na deze bijscholing nog steeds een niet zelfstandig bevoegde zorgverlener. Zie ook onderstaande informatie

Hoe zit het met de wetgeving Niet zelfstandig bevoegde zorgverleners?

>

Niet zelfstandig bevoegde zorgverleners kunnen in opdracht van een zelfstandig bevoegde zorgverlener voorbehouden handelingen uitvoeren. Dit geldt bijvoorbeeld voor verzorgenden en helpenden. Zij mogen onder de volgende voorwaarden voorbehouden handelingen uitvoeren:

  • De zorgverlener (opdrachtnemer)is bekwaam om de voorbehouden handeling uit te voeren.
  • De opdrachtgever geeft, waar nodig, aanwijzingen voor de uitvoering van de voorbehouden handeling. Ook houdt de opdrachtgever toezicht bij de uitvoering en kan hij ingrijpen als dat nodig is. Dit heet tussenkomst.
  • De werkgever maakt een overzicht van de voorbehouden handelingen die bij hun instelling worden uitgevoerd.
  • De werkgever brengt in kaart welke bekwaamheid en bevoegdheid er is bij medewerkers van de instelling.
  • Zorgvuldigheidseisen moeten worden nageleefd in de instelling.

Meer informatie lees je hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voorbehouden-handelingen/regels-rondom-voorbehouden-handelingen

Daarnaast moet op het uitvoeringverzoek getekend zijn door de arts dat een niet zelfstandige zorgverlener de handeling mag uitvoeren. Dit is per cliënt afhankelijk

Wil je wel echt helpende + worden dan moet je een erkende opleiding volgen via bijvoorbeeld een ROC.

Hoe worden punten voor cursussen verwerkt?

>

De punten voor de e-learning modules worden automatisch verwerkt.Heb je jouw BIG-nummer of registratienummer van het kwaliteitsregister ingevuld in de leeromgeving? Dan worden de punten automatisch bijgeschreven.

 

Inloggen op de e-learning SDB-TCG groep Zorgleren – Geen inloggegevens ontvangen

>

Heb je geen inloggegevens ontvangen?  Wat vervelend! De mail zou van Zorgleren moeten komen. Het kan zijn dat deze in de spam map terecht is gekomen. Zo niet, kun je hier je wachtwoord resetten. Ga naar: https://zorgleren.com/mijn-account/lost-password/ en vraag een nieuw wachtwoord aan. Bij de gebruikersnaam/e-mail vul je het emailadres in dat gebruikt is bij de inschrijving (je vindt dit in onze bevestigingsmail) Lukt het nog steeds niet? Dan horen wij het graag. Stuur ons een mail via info@zorgscholing.nl  

 

Worden accreditatiepunten automatisch doorgegeven?

Alleen als je in het kwaliteitsregister staat én jouw BIG-nummer of lidnummer van het kwaliteitsregister hebt ingevuld worden accreditatiepunten automatisch doorgegeven aan PE-online.  

Worden accreditatiepunten automatisch doorgegeven?

>

Alleen als je in het kwaliteitsregister staat én jouw BIG-nummer of lidnummer van het kwaliteitsregister hebt ingevuld worden accreditatiepunten automatisch doorgegeven aan PE-online.  

Hoe kan ik mijn certificaat downloaden?

>

Als je een module hebt afgerond kun je (in vrijwel alle gevallen) een certificaat downloaden (deze kun je vinden bij Portfolio en dan onder Resultaten, klik dan op het grijze sterretje met vinkje). Het is belangrijk dat jouw gegevens daar op de juiste manier op staan vermeld. Je kunt jouw gegevens zelf controleren en aanvullen.

 

Wat is het verschil tussen een erkende opleider en bijscholing?

>

Er bestaat soms wat verwarring over het verschil tussen certificaten en diploma’s.

Opleidingen waarvoor je een diploma krijgt worden door erkende opleiders verzorgd (bijvoorbeeld een ROC/MBO-school). Certificaten kun je behalen door het volgen van een training/cursus. Wij verzorgen bij- en nascholingen, waarbij we een certificaat verstrekken dat door vrijwel alle organisaties wordt geaccepteerd.

Ons advies is om bij jouw werkgever/opdrachtgever te checken welke eisen hij/zij stelt voor je deelneemt aan een bijscholing. Soms hebben opdrachtgevers andere afspraken en willen zij bijvoorbeeld dat je een interne training volgt voor je handelingen mag verrichten.

Hoe zit het met voorbehouden en risicovolle handelingen?

>

We hebben verschillende cursussen op verschillende locaties in het land. Per cursus zit er verschil qua handelingen. Bij sommigen zit er standaard een e-learning die je vooral moet afronden. Als er standaard geen e-learning bij zit, kun je je altijd nog inschrijven op onze losse set modules e-learning. Het beste kun je zelf even kijken op de informatie pagina van een cursus voor alle informatie m.b.t. de cursus. Kijk ook vooral even bij de handelingen die aan bod komen welke het beste aansluiten bij je werkzaamheden. Maak gebruik van de zoekfunctie om snel een cursus te vinden die bij jou past.

Verstrekt Zorgscholing Vilans protocollen?

>

Wij verstrekken geen Vilans protocollen. Als zorgverlener dien je zelf over protocollen te kunnen beschikken, als jouw werk-/opdrachtgever hierin niet faciliteert kun je terecht bij Vilans.nl. Zij hebben gunstig geprijsde jaarabonnementen voor individuele zorgverleners.

Als je tijdens jouw werk altijd gebruik kunt/moet maken van protocollen van een werk-/opdrachtgever heb je ze niet nodig, maar anders is het wel een aanrader om een abonnement te nemen op de protocollen. Als zelfstandig zorgverlener word je geacht zelf over de protocollen te beschikken (wet WKKGZ). Gelukkig heeft Vilans sinds een paar jaar ook een betaalbare optie voor ZZP'ers, kosten zijn 30 euro per jaar.

Via deze links vind je meer informatie en kun je eventueel een abonnement afsluiten:

Kick protocollen

Kick protocollen voor zzpers en kleine zorgorganisaties

Kan ik na inschrijving nog annuleren?

>

Nadat je de betaling hebt voldaan krijg je 14 dagen bedenktijd. In die dagen kan je nog kosteloos annuleren. Als deze zijn verstreken, kun je niet meer annuleren. Wel mag je kosteloos iemand anders voor jou in de plaats sturen. We ontvangen dan graag enkele dagen voor aanvang de gegevens van deze persoon.

We bieden onze cursussen en trainingen graag tegen een aantrekkelijk tarief aan en houden onze marges minimaal. De beslissing om een opleiding, cursus of workshop door te laten gaan kan mede gebaseerd zijn op jouw deelname. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden.

Mijn bedrijf wil voor mij betalen. Kan de factuur op naam van een andere organisatie?

>

De snelste en meest gekozen manier; noteer de organisatiegegevens als jij je via onze website inschrijft. Jij betaalt via iDeal en dient een declaratie in bij de organisatie.

Optie 2: Wij sturen de organisatie een factuur.  Mail ons de gegevens van de organisatie die de factuur moet ontvangen, vermeld hierbij ook het emailadres. Voor we jouw inschrijving verwerken willen we een akkoord van degene die de factuur gaat betalen.

Rekeningnummer Zorgscholing; NL 26 INGB 0008 1112 74

Hoe kom ik aan mijn certificaat van Zorgleren en/of SDB Groep?

>

In de webshop onderaan de 1e pagina staan de FAQ, en daar staat uitgelegd hoe je je certificaat kan downloaden. Let op dat je alle pagina’s van de cursus doorlopen moet hebben voor je het certificaat kan downloaden. Want alleen bij het doorlopen van alle pagina’s komt de status op afgerond.

Voor trainers

Kan ik mijn cursus of training aanbieden via Zorgscholing?

>

Jazeker, als jij de kwaliteit kunt leveren die wij van onze docenten verlangen komen we heel graag met je in contact. Stuur een mail naar info@zorgscholing.nl om je aan te melden. In de mail zet je jouw contactgegevens, of je een gediplomeerd docent/trainer bent en wat jij toe zou willen voegen aan ons cursusaanbod. Je mag ons uiteraard ook bellen op telefoonnummer 085-5607302, dan geven we direct een antwoord op al jouw vragen.

Hebben jullie een nieuwsbrief?

>

Jazeker, als jij onze nieuwsbrief wilt ontvangen kun je jezelf abonneren via deze link

Onze nieuwsbrief wordt verzonden aan klanten en andere geïnteresseerden.    

Kan ik content aanleveren voor de nieuwsbrief?

>

Graag. Wij delen graag informatie over interessante, actuele onderwerpen. Jouw bericht moet daarom dan ook vooral informatief zijn voor lezers, waarbij we uiteraard een verwijzing kunnen maken naar jouw training.

Wat doen jullie voor mij?

>

In het document ‘Informatie voor nieuwe trainers’ hebben we alles overzichtelijk gebundeld.

Wat verwachten jullie van mij?

>

In het document ‘Informatie voor nieuwe trainers’ hebben we alles overzichtelijk gebundeld.

Hoe gaan we om met afspraken die we samen maken?

>

Wij vinden het belangrijk dat het duidelijk is wat we van elkaar mogen verwachten. Deze afspraken leggen we vast in een aansluitovereenkomst, daarnaast willen we ook een ondertekende verwerkersovereenkomst van je ontvangen. 

Als nieuwe trainer ontvang je een informatiepakket en een aantal vragenlijsten. Jij bepaalt het tempo waarin je de informatie aanlevert, wij komen in actie zodra jij alle informatie hebt aangeleverd. 

Wat zijn mijn mogelijkheden als trainer op het gebied van incompany trainingen/open aanbod?

>

Laat ons weten waar jouw expertise ligt en wat jouw wensen zijn. Wij matchen vraag en aanbod.

Voor organisaties

Ik wil één of meerdere cursisten inschrijven op factuur. Kan dat?

>

Dat is zeker mogelijk. De gegevens die wij van je nodig hebben zijn: gewenste cursus, datum en locatie (liefst met link), naam van de cursisten, e-mailadres(sen) van de cursist(en), geboortedatum*, geboorteplaats*, BIG-nummer*, inschrijfnummer kwaliteitsregister*

M.b.t. de factuur ontvangen wij graag onderstaande gegevens: naam van de organisatie, KVK-nummer, emailadres van de contactpersoon en emailadres waar we de factuur naar mogen versturen, referentienummer/intern kostenplaatsnummer*


Gegevens met * zijn optioneel.

 

Als je meerdere deelnemers in wilt schrijven kan een incompany training ook een interessante optie zijn. Neem contact met ons op om de mogelijkheden en tarieven te bespreken.

Ik wil/kan niet via iDeal betalen. Kan ik ook op factuur inschrijven en zo betalen?

>

Dat is zeker mogelijk. De gegevens die wij van je nodig hebben zijn: gewenste cursus, datum en locatie (liefst met link), naam van de cursisten, emailadres(sen) van de cursist(en), geboortedatum*, geboorteplaats*, BIG-nummer*, inschrijfnummer kwaliteitsregister*

M.b.t. de factuur ontvangen wij graag onderstaande gegevens: naam van de organisatie, KVK-nummer, emailadres van de contactpersoon en emailadres waar we de factuur naar mogen versturen, referentienummer/intern kostenplaatsnummer*

Gegevens met * zijn optioneel.

Ik heb een deelnemer aangemeld via de website, maar geen factuur ontvangen

>

Als iemand via de website wordt aangemeld versturen wij de factuur (automatisch) naar het emailadres van de cursist.

Mail ons als je de factuur op een ander emailadres wilt ontvangen; info@zorgscholing.nl en we maken het voor je in orde. Vergeet niet om in de mail te vermelden om welke cursus en welke deelnemer het gaat.

Wie ontvangt het certificaat?

>

Wij verzenden het certificaat na afloop van de training aan de cursist.

Als je meerdere cursisten stuurt kan een bedrijfsportaal handig zijn, daarin staan de inschrijvingen en certificaten van alle deelnemers die aan jouw organisatie zijn gekoppeld.

Mail ons om toegang te krijgen op info@zorgscholing.nl  

Incompany aanvraag

>

Wil jij meerdere deelnemers laten scholen? Dan bieden wij je graag een scholing op maat aan. Om snel een passend voorstel te kunnen doen verzoeken wij je om onze vragenlijst in te vullen. Zo kunnen we gericht voor je aan de slag en weet je zeker dat jouw pakket naadloos aansluit bij je behoeften en die van je medewerkers.

Kan een training ook op mijn locatie gegeven worden?

>

Vaak is dat inderdaad mogelijk. Veel organisaties kiezen voor deze optie om zo de reistijd van medewerkers te beperken. Je kunt er zelfs voor kiezen om jouw incompany training ook open te zetten voor open inschrijvingen. Zo kun je kosten besparen en bied je externe hulpverleners de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier kennis te maken met jouw organisatie. 

Hoe verloopt een cyclus na deelname?

>

Cursisten en opdrachtgevers ontvangen enkele maanden voor een certificaat verloopt automatisch een melding over de geldigheid van hun certificaat.

Mijn organisatie maakt gebruik van eigen protocollen. Kan daar rekening mee gehouden worden?

>

Onze trainingen zijn gebaseerd op gangbare protocollen. Als jouw organisatie eigen protocollen gebruikt kan de training daarop worden aangepast. 

Ik wil op korte termijn een training inplannen. Kan dat?

>

Vaak is dat mogelijk. We denken graag met je mee. Vertel ons jouw wensen en wij kijken wat de mogelijkheden zijn.  We kijken daarna ook graag met jou hoe we de training van jouw medewerkers in de cyclus kunnen plaatsen, zodat je deze een volgende keer niet ad hoc hoeft in te plannen.

Ik kan geen passende training vinden op zorgscholing.nl

>

Op de website vind je alleen trainingen voor open inschrijvingen. Vertel ons jouw wensen en we helpen je verder. Wij hebben een enorm netwerk van gekwalificeerde trainers en op vrijwel iedere scholingsvraag een passend antwoord. 

Wat is een bedrijfsportaal? En hoe werkt dit?

>

Dit is een online overzicht van inschrijvingen en behaalde certificaten in een eigen portaal. 

(Optioneel) een eigen bedrijfspagina waarop medewerkers zichzelf in kunnen schrijven. 

Een deelnemer heeft geen certificaat ontvangen. Wat nu?

>

Dit kan een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende problemen:

  • Het opgegeven emailadres klopt niet (meer)/andere mailbox dan waar gekeken wordt. (Je kunt dit eventueel in het bedrijfsportaal controleren)
  • De deelnemer heeft wellicht niet aan alle voorwaarden voldaaan (aanwezigheidsnorm + verplichte e-learning/toetsing succesvol afgerond)
  • Mailtje is in de spamfolder belandt.

 

Betreft het geen van deze punten? Mail ons, we kijken graag met je mee.

De gegevens op een uitgeprint certificaat komen niet overeen met de gegevens die ik zie als ik de QR code scan

>

Als je de QR code scant zie je het certificaat zoals dat door ons verstrekt is. Bij twijfel kun je contact met ons opnemen.