Wat doe je als de klant je commandeert of dwingt. Wat als er onrust ontstaat waarbij de emotie escaleert. Hoe ga je om met klanten en hun familie die boos zijn en jou daarin verwijten maken terwijl je gewoon je werk hebt gedaan. Dit en nog veel meer zijn redenen waarom sommige collega’s minder plezier hebben in het werk. Toch is het omgaan met grensoverschrijdend en agressief gedrag iets wat jullie regelmatig meemaken en behoort het tot een belangrijke competentie als professional in de zorg. Daarom bieden we een ééndaagse training 'omgaan met agressie' aan. Het helpt je om effectiever te kunnen zijn bij het soms lastige gedrag van een klant of diens familie.
In deze training van 1 dag staan we stil bij:
De training speelt zoveel mogelijk in op jouw eigen praktijk door te werken met de voorbeelden die jullie zelf aanbrengen. Gedurende de dag zullen vele voorbeelden voorbijkomen waardoor je tevens leert van jouw medecursisten. Door de theorie te koppelen en uit te leggen aan de hand van de voorbeelden zal de stof aanspreken en goed vertaalbaar zijn. Hierdoor kun je het geleerde al snel toepassen in de praktijk.
Deze dag wordt gegeven zonder acteur.
In een aparte workshop van 1 dagdeel kun je verdieping krijgen in het omgaan met agressie door dat met een acteur te oefenen. Dat levert weer net wat andere inzichten en kunnen actuele vragen rondom agressie worden nagebootst.
Docent:
Peter Weijmer is een ervaren trainer die met z’n studie psychologie (universitair) en opleiding gestaltcoach de praktijk weet te koppelen aan de wetenschap en vice versa. Peter was meer dan 20 jaar in dienst van de Nederlandse politie. Hij deed recherchewerk en werkte aan zedenzaken en heeft zo de wereld in al z’n weerbarstigheid leren kennen. Sinds enkele jaren heeft hij een eigen praktijk voor psychotherapie en coaching. Door de diversiteit van mensen waarmee hij werkt en werkte kan hij putten uit talloze voorbeelden waarmee hij de theorie grijpbaar kan maken.
Hij is specialist in de-escalerende gesprekken / technieken, hanteren van spanningsvolle situaties (agressie, conflict, trauma) en samenwerking (teams, cultuur). Zijn drijfveer is om schijnbaar complexe situaties om te zetten naar de overzichtelijke eenvoud. Dat geeft ruimte. Omdat hij zijn kennis graag met anderen wil delen geeft hij ook regelmatig cursussen en trainingen.
Als trainer zorgt hij voor een grote mate van veiligheid en sluit hij met de stof volledig aan bij de beleving van de cursist. Als docent vertaalt hij de theorie naar de dagelijkse praktijk zodat die theorie ook direct zichtbaar wordt in het gewone leven buiten de boeken. Hierdoor wordt de stof levendiger en leuker om te bestuderen. Dit vergroot de motivatie en passie voor het prachtige vak van de psychologie.
Peter is de auteur van het boek Training omgaan met agressie - een duurzaam alternatief
Opslaan in je bladwijzersNiveau en gewenste voorkennis
Wat wordt er behandeld
Doelstelling
Hoeveel tijd heb je nodig
Deze training is ook als incompany te boeken
direct een prijsindicatie