Eendaagse training gericht op het verbeteren van luistervaardigheden voor effectieve communicatie. Leer begrijpen wat anderen echt willen zeggen door actief en passief luisteren.
Leer effectief communiceren door beter te begrijpen wat de ander precies wil zeggen en krijg handige tips. In de praktijk van alledag blijkt dat goed ‘luisteren’ toch vaak best lastig is. Volg daarom onze praktische eendaagse training gericht op het verbeteren van je ‘luistervaardigheden’.
Bij goed ‘luisteren’ gaat het over begrijpen wat de ander bedoelt te zeggen. Daarbij gaat het zowel over het horen wat en hoe iemand iets zegt, als over het ‘voelen’ of het allemaal wel klopt.
In onze training krijg je praktische handvatten om de ander beter te begrijpen. Immers daar gaat het bij goede communicatie om. Je krijgt zicht op hoe je zelf geneigd bent om te luisteren en tips hoe dat te verbeteren. Je verdiept je ‘luistervaardigheden’ en maakt door gericht door te vragen en goed te luisteren contact. Hierdoor ontwikkel je meer inlevingsvermogen en een open houding. Alleen zo achterhaal je wat de ander echt wil zeggen. Het gevolg is dat je op een meer ontspannen en effectievere manier kan communiceren met anderen.
Opslaan in je bladwijzers
Voor wie
Deze training is bedoeld voor zorgprofessionals die de kracht van echt luisteren willen ervaren en daar hun voordeel mee willen doen.
Niveau en gewenste voorkennis
Geen specifieke opleiding nodig
Wat wordt er behandeld
De volgende thema’s komen aan de orde:
Doelstelling
Na deelname aan deze training heb je je luistervaardigheden aangescherpt en ben je een nog betere gesprekspartner voor de ander. Je bent in staat om te horen wat de ander echt bedoelt te zeggen.
Hoeveel tijd heb je nodig