Communicatie:

Cursus communicatie in de zorg: praktijkgericht en persoonlijk

Als zelfstandig zorgverlener ben je voortdurend in gesprek. Dat maakt je werk boeiend, maar soms ook lastig. Want hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap ook echt overkomt bij cliënten, mantelzorgers, collega’s of opdrachtgevers? En hoe ga je om met kritische cliënten en met emotionele gesprekken rondom rouw, palliatieve zorg of dementie? Een cursus communicatie in de zorg geeft jou de juiste handvatten om elk gesprek positief en professioneel te laten verlopen. Je leert meer over verbaal en non-verbaal communiceren, effectief beïnvloeden en het geven van feedback.

Waarom is communicatie in de zorg belangrijk?
Communiceren doet iedereen op elk moment. Bijvoorbeeld bij het aansturen van collega’s, het geruststellen van cliënten, het geven van feedback of een gesprek met je opdrachtgever. Effectief communiceren betekent dat jij je boodschap zo kunt overbrengen dat de ander jou begrijpt en zich ook begrepen voelt. Iets wat soms best lastig is. Als je weet hoe jij in gesprekken overkomt en hoe je gesprekstechnieken kunt inzetten, helpt dat je beter te communiceren in de zorg.

De voordelen van een cursus communicatie
Door een communicatietraining krijg jij als (zelfstandig) zorgverlener meer inzicht in je eigen communicatiestijl en de effecten daarvan op anderen. Je gaat aan de slag met non-verbale communicatie en je verbetert jouw communicatietechniek waardoor je duidelijker overkomt, anderen zich door jou gehoord voelen en je makkelijker je doel bereikt in verschillende situaties. Dit leer je:

  • Actief luisteren en de juiste vragen stellen
  • Beter gebruik maken van lichaamstaal en stem
  • Informatie op een duidelijke manier overbrengen
  • Snel de juiste informatie boven tafel krijgen
  • Sneller en beter weerstanden ombuigen door ze te herkennen

Meer weten over een cursus communicatie in de zorg bij jou in de buurt? Bekijk ons aanbod.

OVERZICHT VAN CURSUSSEN COMMUNICATIE

Eerstvolgende datum
12 mrt 2024 - 09:30 - 16:30
Alle data
Locatie
Beschikbaarheid
8 plaatsen over
Prijs
€ 995,00
Duur
4 dagen
Geldigheid
Onbeperkt

Motiverende gespreksvoering

Eerstvolgende datum
04 jun 2024 - 09:30 - 16:30
Alle data
Locatie
Beschikbaarheid
12 plaatsen over
Prijs
€ 575,00
Duur
2 dagen
Geldigheid
Onbeperkt

Leer met vertrouwen en vanuit verbinding te communiceren met anderen zodat je weet wat de ander bedoelt te zeggen!

Eerstvolgende datum
18 jun 2024 - 09:30 - 16:30
Alle data
Locatie
Oss
Beschikbaarheid
6 plaatsen over
Prijs
€ 245,00
Duur
1 dag
Geldigheid
Onbeperkt
Eerstvolgende datum
05 nov 2024 - 09:30 - 16:30
Alle data
Locatie
Beschikbaarheid
8 plaatsen over
Prijs
€ 995,00
Duur
4 dagen
Geldigheid
Onbeperkt
Eerstvolgende datum
07 nov 2024 - 09:30 - 16:30
Alle data
Locatie
Beschikbaarheid
8 plaatsen over
Prijs
€ 895,00
Duur
1 dag
Geldigheid
Onbeperkt

Motiverende gespreksvoering

Eerstvolgende datum
15 nov 2024 - 09:30 - 16:30
Alle data
Locatie
Beschikbaarheid
12 plaatsen over
Prijs
€ 575,00
Duur
2 dagen
Geldigheid
Onbeperkt

Communicatie, reflecteren op je eigen werk, functioneren in een team, samen een onderzoekend gesprek voeren, regels en protocollen.

Alle data
Locatie
Prijs
€ 450,00
Geldigheid
Onbeperkt

Heb jij te maken met klanten/ cliënten of collega’s die gedrag van weerstand of veel emotie vertonen? In deze training krijg je handvatten hiermee om te gaan.

Alle data
Locatie
Prijs
€ 350,00
Duur
1 dag
Geldigheid
Onbeperkt

Interactieve incompanytraining voor teams/zorgprofessionals | doel aanpak analyse | waarnemen, observeren en communiceren | feedback methodiek van Pendleton.

Alle data
Locatie
Prijs
€ 0,00
Geldigheid
Onbeperkt