Terug naar je zoekresultaten

Online Intervisie

Intervisie toegankelijk te maken voor zorgverleners die serieus aan de slag willen met leren en verbeteren door online intervisie bijeenkomsten van 2 uur.

Intervisie kan een waardevol instrument zijn om professionele ontwikkeling te bevorderen, de kwaliteit van zorg te verbeteren, emotionele ondersteuning te krijgen en je netwerk uit te breiden. Het draagt bij aan het leveren van hoogwaardige zorg en het behouden van professioneel welzijn door middel van:

Deelnemers inzicht geven in het belang van intervisie voor professionele ontwikkeling in de zorg.

Deelnemers leren hoe ze effectief kunnen deelnemen aan intervisiebijeenkomsten.

Praktische vaardigheden ontwikkelen voor het presenteren van casussen, reflecteren en het bieden van constructieve feedback.

Voorbereiding: Alle deelnemers dienen van te voren een casus uit te werken voor de bijeenkomst. Bij aanvang bijeenkomst besluit de coach in samenspraak met de deelnemers welke casus te gaan bespreken.

NB de intervisie vind plaats middels Microsoft Teams

Opslaan in je bladwijzers

Voor wie

Helpenden, verzorgenden en verpleegkundigen. 

Werkervaring in de zorg is van belang

Niveau en gewenste voorkennis

Niveau 2, 3 en 4

Wat wordt er behandeld

  • Inbrengen casus
  • Reflecteren
  • Kennisdeling
  • Professionele ontwikkeling
  • Feedback geven en ontvangen

Doelstelling

De deelnemer reflecteert op eigen handelen

De intervisie biedt een platform voor het delen van kennis, expertise en best practices tussen zorgverleners.

Het probleemoplossend vermogen van de deelnemer wordt aangesproken, het identificeren en bespreken van uitdagingen of dilemma's in de zorgpraktijk kan leiden tot gezamenlijke probleemoplossing.

Het geven en ontvangen van constructieve feedback aan en van collega's is een belangrijk onderdeel van intervisie.

Intervisie kan een veilige ruimte bieden waar deelnemers hun emoties, stress of zorgen kunnen delen en steun kunnen vinden bij collega's.

Ondersteund de professionele ontwikkeling: door het identificeren van leerpunten, het stellen van ontwikkelingsdoelen en het verkennen van mogelijkheden om met de ingebrachte casus om te gaan.

Hoeveel tijd heb je nodig

Les op locatie
2 uur
Doorloop
1 dagdeel
Voorbereiding
Casus voorbereiden
Data
08 november 2024 - 13:30 - 15:30 uur
Next
Online
13 december 2024 - 13:30 - 15:30 uur
Next
Online
10 januari 2025 - 13:30 - 15:30 uur
Next
Online
07 februari 2025 - 13:30 - 15:30 uur
Next
Online
Accreditatie
Je kunt deze training in het Accreditatiepunten Kwaliteitsregister V&V registreren. Voor deze training krijg je 2 accreditatiepunten.
Locatie(s)
Online Via internet 0
. . Online ()
PRIJS
€ 47,20 (vrijgesteld van BTW)
DOCENT(EN)
Trainer ZZP Ondersteuning Nederland
Deze training wordt gegeven door ZZP Ondersteuning Nederland.
Inbegrepen
  • Digitaal certificaat
  • Registratie accreditatiepunten
Certificaat
Deelnemers ontvangen het digitale Zorgscholing certificaat als zij voldaan hebben aan de gestelde voorwaarden.
Certificaat zorgscholing
Categorie

Inschrijven

08 november 2024 - 13:30 - 15:30 uur
12 beschikbaar
13 december 2024 - 13:30 - 15:30 uur
12 beschikbaar
10 januari 2025 - 13:30 - 15:30 uur
12 beschikbaar
07 februari 2025 - 13:30 - 15:30 uur
12 beschikbaar
Interesse in deze training?
Heb je interesse in deze training maar niet op de datums die beschikbaar zijn of zijn er nog geen datums bekend vul dan dit formulier in en krijg een notificatie als er nieuwe datums bekend worden.
Dank je wel voor je interesse, zodra er een nieuwe datum bekend is krijg je hier bericht van!
Oops! Er ging iets verkeerd, controleer je gegevens.