Over onze docente:

Ingrid Beerse

Marketing, ondernemen, commercieel denken en de zorg; het lijkt niet altijd bij elkaar te passen. Marketing in de zorg is een vak apart. Het gaat niet om verkopen, maar het opbouwen van een vertrouwensband. Raken in het hart.

Ingrid Beerse

Ingrid Beerse kreeg het ondernemerschap met de paplepel ingegeven. Zij groeide op in een ondernemersgezin en werkte daarna jaren (met veel plezier) voor profitbedrijven. Zo hielp zij verschillende commerciële bedrijven met het vinden van vragen op hun marketingvraagstukken. Na jaren als marketeer voor een verzekeringsmaatschappij te hebben gewerkt kwam Ingrid bij toeval met de zorgsector in aanraking. Echt een andere tak van sport, omdat zorgprofessionals, net als Ingrid, niet van dat ‘verkoperige’ houden. Marketing, ondernemen, commercieel denken en de zorg; het lijkt niet altijd bij elkaar te passen.

Maar het kan wèl. Als je het maar op de sociale manier marketing bedrijft.

Eigenlijk ligt in de zorg de puurheid van waar het in de marketing om draait: Je klanten goed kennen, vertrouwen opbouwen en waardevolle relaties aangaan. En dat is echt wel anders dan commerciële vormen van marketing.

Ingrid is in staat jou uit te leggen waarom de technieken die je in de ‘gewone’ marketingboeken voor jou als zorgondernemer niet het effect hebben waar jij op hoopt.
Door haar ervaring, kennis van de zorgmarkt en contacten met vele zorgprofessionals kan zij jou helpen jouw zichtbaarheid te vergroten.

Ingrid: ‘Herken je dit? Je hebt een passie voor zorg, wilt graag mensen helpen en het liefst zo veel mogelijk. Je bent goed in je vak, maar zichtbaar en trots zijn, past niet zo bij je. Laat staan ‘verkopen’. En toch wil je diep in je hart dat mensen bekend zijn met jouw expertise of oplossingen. Want cliënten of patiënten kiezen niet alleen de dienstverlening maar, vooral de mens daarachter. Juist in de zorg! En daarin ligt jouw oplossing: Want hoe beter jij bent in marketing en hoe zichtbaarder, hoe minder je hoeft te verkopen. Want de mensen kennen en willen jou!’

Ingrid helpt zorgprofessionals of –ondernemers bij het vinden van focus en het maken van keuzes. Zij inspireert je en laat je op een andere manier naar jouw praktijk kijken. Zij helpt je bij het maken van een marketingmix of een praktisch stappenplan dat bij jou, jouw idealen en de zorg past.

Ingrid Beerse

CURSUSSEN VAN INGRID BEERSE

12 studie punten
€ 235,00